Content marketing
Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści, które przyciągają i angażują internetowych odbiorców. Tak samo jak tradycyjne formy marketingu, content marketing ma za zadanie pozyskiwać nowych klientów, budować trwałe relacje z pozyskanymi już klientami i budować wizerunek marki.
Trendy w content marketingu znacznie zmieniły się w ciągu ostatnich kilkunastu lat ze względu na rozpowszechnienie się internetu, który umożliwia szybkie zapoznawanie się z rozmaitymi treściami na każdy temat. Dlatego też content marketing stał się dla marek bardzo przydatną i ergonomiczną formą marketingu.
Content marketing różni się od tradycyjnych formatów reklamowych i opiera się przede wszystkim na prowadzeniu dialogu z klientami bez nachalnych reklamowych sloganów. Sama treść ma przede wszystkim dziennikarski charakter i, choć z zasady odnosi się do oferowanych produktów lub usług, przekazuje informacje w formie rozrywkowej, edukacyjnej lub praktycznej.
Przykładowe rodzaje prowadzonych przez agencję e-City Vision działań content marketingowych:
- Blogi
Dla wielu marek blogi to centralny punkt strategii content marketingowej. Nie wymagają one dużych nakładów finansowych (posty można pisać samodzielnie i nie zajmują one zbyt dużo czasu). Blogi firmowe pomagają w łatwy sposób rozbudować stronę internetową marki i podnieść jej pozycję w wyszukiwarkach, dzięki czemu zwiększa się liczba odwiedzić na stronie.
- Artykuły
Artykuły sponsorowane umieszczane na serwisach internetowych pozwalają pozyskiwać docierać do osób, które wcześniej nie słyszały o twojej działalności. Dzięki temu zyskujesz szansę na uzyskanie nowych klientów.
- Wideo i live streaming
Treść wideo jest najchętniej konsumowaną i najbardziej angażującą obecnie formą w internecie. Wiele platform społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram, YouTube – oferuje możliwość live streamingu – nadawania wideo na żywo.
- Infografiki
Infografika umożliwia przedstawienie mnóstwa informacji na jednym obrazku w sposób atrakcyjny wizualnie oraz łatwy do przyswojenia. Wykresy i elementy graficzne bardziej przykuwają uwagę niż tekstowe prezentacje statystyk.
Chciałbyś rozpocząć działania content marketingowe? Na szczęście w e-City Vision się na tym znamy. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się, co możemy dla Ciebie zrobić.