agencja interaktywna łódź, agencja kreatywna łódź, strony www łódź, strony internetowe łódź, responsywne strony www

_17

luty

2017

Wyobraź sobie, że jesteś młodym, zdolnym programistą, który właśnie ukończył studia. Stajesz przed wyborem – możesz pracować w małej, rodzinnej firmie, o której dowiedziałeś się dopiero z Internetu, albo dołączyć do zespołu Google. Którą ofertę byś wybrał? Prawdopodobnie tą drugą.

Google powstało prawie 19 lat temu, obecnie zatrudnia ponad 54 tysiące pracowników i jest jedną z największych spółek akcyjnych na całym świecie. Mimo to nikt nie pomyśli o niej jak o gigantycznej korporacji informatycznej, a raczej jak o nowoczesnej i dynamicznej firmie zatrudniającej szereg młodych i zdolnych specjalistów.

To właśnie jest siła employer brandingu – poprzez świadome wykreowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy możesz przyciągnąć do siebie zdolnych ludzi, którzy pracę połączą z pasją. A nie ma przecież lepszego klucza do sukcesu jak pracownik lubiący swoje obowiązki.

Większe zaangażowanie pracowników

Uwaga pracodawców skupia się teraz na młodych, ambitnych osobach, które właśnie stawiają pierwsze kroki na rynku pracy. Są bardzo wymagający i surowi w ocenie przyszłego miejsca pracy – oczekują wyzwań, chcą się wciąż rozwijać, a przede wszystkim – liczą na dobrą atmosferę w zespole.

Dlatego nie bądź tylko szefem, ale stań się liderem – nie przestawaj motywować, dbaj o swoich pracowników i nie zamykaj się na ich potrzeby. Gdy zaufają Ci i zaczną postrzegać Cię jako pracodawcę atrakcyjnego, przyczyń się do tego, aby połączyli swoją pracę z pasją. Wraz ze wzrostem ich zaangażowania podniesie się również poziom innych czynników, takich jak:

Lepsze wyniki firmy i zadowolenie interesariuszy

Większe zaangażowanie pracowników wiązać się może z kolejnymi korzyściami – firma ma szansę poprawić swoje wyniki na rynku, a przy tym podnosić poziom zadowolenia i satysfakcji ze współpracy swoich interesariuszy.

Pasja osób zatrudnionych przekłada się na efekty wykonywanej pracy, to z kolei przyczynia się do poprawy wizerunku marki – Twoja firma wzbudzi większe zaufanie wobec potencjalnych i obecnych interesariuszy. Te dwie cechy dadzą Ci szansę do zbudowania trwałych relacji – a to już pierwszy krok do stałej i stabilnej współpracy.

Więcej rozwiązań w obliczu kryzysu

Kryzys jest sytuacją, której firma uniknąć nie może – istnieje jedynie możliwość przewidzenia niektórych zdarzeń. Przytrafiają się też wypadki losowe, na które nie będziesz miał wpływu, a na każdy z nich trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie. Kryzys jest częścią funkcjonowania firmy – a przetrwanie go świadczy nie tylko o sile marki i zarządu, ale o lojalności zarówno pracowników, jak i klientów.

Stawienie czoła komplikacjom nie polega jedynie na odpowiednim dobraniu strategii i skrupulatnym wdrażaniu jej w życie aż do opanowania sytuacji. W tak niestabilnych dla firmy warunkach niezwykle przydatne okaże się również zaangażowanie interesariuszy.

Pracownik lubiący swoją pracę raczej nie będzie chciał zmieniać pracodawcy, szczególnie jeśli ten wykazywał się wobec niego zrozumieniem i cierpliwością. Być może to właśnie on okaże się dla Ciebie wsparciem i będzie starał się pomóc. Czasami to właśnie od zaangażowanych pracowników wypływają najlepsze rozwiązania problemów.

Employer branding nie jest procesem prostym. Nie jest też procesem, który można w pewnym momencie zakończyć, ale okazuje się korzystny w sytuacjach, o których wspomnieliśmy wcześniej. Przyczynia się nie tylko do wzrostu zaangażowania i motywacji pracowników czy też polepszenia sytuacji na rynku, ale może pomóc w funkcjonowaniu samej firmy.

Istnieją też i inne zalety tego procesu – nie tylko dotyczące interesariuszy oraz ogólnych zysków dla przedsiębiorcy. Employer branding przede wszystkim może upłynnić proces rekrutacji, a przy tym dać możliwość zaoszczędzenia dotychczas poświęcanych pieniędzy nawet o kilkadziesiąt procent. O tych korzyściach opowiemy jednak w następnej części artykułu.


Zamawiam rozmowę