agencja interaktywna łódź, agencja kreatywna łódź, strony www łódź, strony internetowe łódź, responsywne strony www

_15

February

2017

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Marketing jest nieustającą walką o klienta – o jego uwagę, wybór i decyzje. Każdego roku rozwija się coraz bardziej, a firmy prześcigają się w wymyślaniu kolejnych koncepcji, które mają przynieść im zysk. Co my proponujemy? Pójść za radą Bruce’a Dicksona, wokalisty zespołu Iron Maiden – przekształcić swoich klientów w fanów. Klient może w każdej chwili odejść – fan zawsze pozostanie z zespołem.

Krok pierwszy – personalizacja

Rozejrzyj się. Dokoła siebie znajdziesz mnóstwo banerów reklamowych, samochodów z głośnikami na dachach, z których krzyczą do Ciebie o najlepszej ofercie, z której koniecznie musisz skorzystać. Większości z nich już nawet nie zauważasz. Powodem tego fatalnego przeoczenia jest rozminięcie się z klientem. Rok 2017 jest idealnym czasem, aby jeszcze bardziej ograniczyć swoją grupę docelową. Gdy mówisz do wszystkich – nie słyszy Cię nikt. Rozważ, na którym kliencie najbardziej Ci zależy – i któremu potrzebny byłby Twój produkt. Każdy wiek, każda generacja rządzi się własnymi prawami.

Krok drugi – nastawienie na klienta

Zastanów się przez moment – jak możesz skutecznie zareklamować swój produkt, jeśli nie wiesz, czego oczekuje od Ciebie grupa osób, do której się zwracasz? Postaw na zrozumienie – poświęć klientowi chwilę, aby dowiedzieć się, jak w precyzyjny sposób odpowiedzieć na jego potrzeby. Komunikuj się z nim, nie zamykaj się przed nim – a da Ci wszystko, czego potrzebujesz.

Krok trzeci – cyfryzacja

Rozejrzyj się jeszcze raz – tym razem przyjrzyj się otaczającym Cię ludziom. Zapewne większość z nich trzyma w ręku telefon komórkowy, pisze z kimś lub rozmawia. To postęp, przed którym nie uchroniliśmy się – i nie powinniśmy się chronić, ale go wykorzystać. Media społecznościowe są Twoim sprzymierzeńcem – tam młodzi ludzie spędzają najwięcej czasu. Ogromną popularnością cieszy się aktualnie wideo, a w tym relacje na żywo (ang. live streaming). To one, wraz z gifami i minifilmikami, cieszą się ogromną popularnością. Postaw właśnie na nie i, w odpowiedzi na oczekiwania młodych klientów, komunikuj się właśnie za pomocą nich!

Krok czwarty – promocja

Świat skupia się teraz na potrzebach i oczekiwaniach generacji Z – ludzi w wieku od 5 do 20 lat, którzy nie pamiętają już czasów bez telefonu, telewizora czy Internetu, podobnie jak nie znają kryzysów. Chociaż przystosowani są do tak zwanego życia inline – i w społeczności wirtualnej, i w świecie rzeczywistym, to jednak świat online będzie najlepszym miejscem na reklamę. Prawie każda firma, sklep czy osoba prywatna ma już własny profil na portalach społecznościowych – warto je wykorzystać. Postaw na własną pomysłowość, przełamanie schematów, a przede wszystkim – interaktywność. Angażuj swoich młodych klientów, organizuj konkursy – te czynności przyciągają najwięcej uwagi i dają Ci największe szanse na wyróżnienie się spośród konkurencji.

Krok piąty – jakość

Teksty są na każdej stronie, reklamy na każdym możliwym nośniku, większość z nich pamięta się dlatego, że są nam wbijane do głowy i ciągle powtarzane. Jest to, oczywiście, również sposób na odniesienie sukcesu – my proponujemy jednak inną drogę. Wzbudź ciekawość swojego konsumenta. Pisz aktualnie, mądrze, zabawnie. Bądź zawsze blisko niego – niech czuje, że może na Tobie polegać. Wzrusz go albo zaskocz, wywołaj uśmiech na jego twarzy, rozbaw go błyskotliwym żartem – a na pewno Cię zapamięta. Stawiaj na jakość, nie na ilość. Rok 2017 jest zdecydowanie rokiem mobilności, oryginalności i otwartości na klienta. Pamiętaj jednak, że wyróżnione przez nas kroki to podstawa działania. Kieruj się intuicją, obserwuj i rozmawiaj ze swoim klientem, a być może już niedługo stanie się fanem Twojej marki!

 

Źródła:
http://mobiletry.com/blog/marketingowe-trendy-2017
http://piotrczerpak.com/7-waznych[…]-marketingu-w-2017/
https://blog.goldensubmarine.com/2017/01/trendy-digital-2017/
http://www.marketingprofs.com/chart[…]priorities-for-2017
http://www.marketingprofs.com/chir[…]rketing-trends


Request a call