Social MediaCzy warto skorzystać z usług agencji social media?
Przez ostatnie kilka lat media społecznościowe ugruntowały swoją pozycję w marketingu, co sprawiło, że obecnie praktycznie każda marka posiada swój profil na przynajmniej jednej platformie społecznościowej. Najpopularniejszym kanałem pozostaje niezmiennie Facebook a ilość stron reprezentujących marki nadal się powiększa w myśl zasady „nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz”.
W związku z tym, zarówno w Polsce, jak i na świecie, powstało wiele agencji social media (lub też specjalnych działów social media w agencjach marketingowych), które profesjonalnie reprezentują swoich klientów na portalach społecznościowych, prowadzą kampanie marketingowe, nawiązują kontakt z fanami, jak i dbają o wizerunek firmy w sieci.
Social media wydają się być raczej proste w obsłudze – płynnie poruszają się ich przecież nawet uczniowie szkoły podstawowej. W internecie można znaleźć mnóstwo poradników i kursów oferujących wiedzę z zakresu prowadzenia firmowych działań na platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, itp. To sprawia, że można uznać profesjonalne agencje social media za zbędne. Nawet jeśli Ty sam nie masz czasu na prowadzenie Facebooka swojej firmy, możesz przecież zapłacić 300-400 złotych „sprytnemu studentowi”, który chętnie Cię wyręczy.
Jakie są więc zalety korzystania z usług agencji social media?
Wiedza i obiektywność.
Posiadamy odpowiednią perspektywę i wiedzę, by dokonać analizy twoich obecnych działań w social media. By sprawdzić, co robiłeś dobrze a gdzie popełniałeś błędy. Oprócz tego, otrzymasz skonkretyzowany plan działania (strategię), dzięki której komunikacja twojej firmy w portalach społecznościowych stanie się spójna i pozwoli na zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz dotarcie do nowych fanów.
Znajomość branży.
Po prostu musimy być na bieżąco ze wszystkimi zmianami w portalach społecznościowych – to nasza praca. Jesteśmy w stanie doradzić, który portal społecznościowy okaże się najkorzystniejszy dla twojej firmy, ponieważ znamy ich specyfikę. I co ważne, orientujemy się w regulaminach portali (np. wiemy, że konkurs na udostępnienia może mieć przykre konsekwencje dla Facebookowej strony).
Doświadczenie.
Zatrudniając agencję, masz dostęp do więcej niż jednego profesjonalisty. Między innymi są to: specjalista ds. marketingu, copywriter, grafik – wszyscy są do twojej dyspozycji, co może okazać się bardzo poręczne w przyszłości, np. kiedy twoja firma będzie potrzebować, na przykład, szybkiego graficznego cudeńka. I przeszkoleni specjaliści wiedzą, jak uniknąć tych nieszczęsnych kryzysów w social media.
Poszukujesz kogoś, kto profesjonalnie zajmie się stroną twojej firmy na Facebooku? Napisz do nas, by dowiedzieć się, co możemy dla Ciebie zrobić.