agencja interaktywna łódź, agencja kreatywna łódź, strony www łódź, strony internetowe łódź, responsywne strony www

_15

luty

2017

Marketing jest nieustającą walką o klienta – o jego uwagę, wybór i decyzje. Każdego roku rozwija się coraz bardziej, a firmy prześcigają się w wymyślaniu kolejnych koncepcji, które mają przynieść im zysk. Co my proponujemy? Pójść za radą Bruce’a Dicksona, wokalisty zespołu Iron Maiden – przekształcić swoich klientów w fanów. Klient może w każdej chwili odejść – fan zawsze pozostanie z zespołem.

Krok pierwszy – personalizacja

Rozejrzyj się. Dokoła siebie znajdziesz mnóstwo banerów reklamowych, samochodów z głośnikami na dachach, z których krzyczą do Ciebie o najlepszej ofercie, z której koniecznie musisz skorzystać. Większości z nich już nawet nie zauważasz. Powodem tego fatalnego przeoczenia jest rozminięcie się z klientem. Rok 2017 jest idealnym czasem, aby jeszcze bardziej ograniczyć swoją grupę docelową. Gdy mówisz do wszystkich – nie słyszy Cię nikt. Rozważ, na którym kliencie najbardziej Ci zależy – i któremu potrzebny byłby Twój produkt. Każdy wiek, każda generacja rządzi się własnymi prawami.

Krok drugi – nastawienie na klienta

Zastanów się przez moment – jak możesz skutecznie zareklamować swój produkt, jeśli nie wiesz, czego oczekuje od Ciebie grupa osób, do której się zwracasz? Postaw na zrozumienie – poświęć klientowi chwilę, aby dowiedzieć się, jak w precyzyjny sposób odpowiedzieć na jego potrzeby. Komunikuj się z nim, nie zamykaj się przed nim – a da Ci wszystko, czego potrzebujesz.

Krok trzeci – cyfryzacja

Rozejrzyj się jeszcze raz – tym razem przyjrzyj się otaczającym Cię ludziom. Zapewne większość z nich trzyma w ręku telefon komórkowy, pisze z kimś lub rozmawia. To postęp, przed którym nie uchroniliśmy się – i nie powinniśmy się chronić, ale go wykorzystać. Media społecznościowe są Twoim sprzymierzeńcem – tam młodzi ludzie spędzają najwięcej czasu. Ogromną popularnością cieszy się aktualnie wideo, a w tym relacje na żywo (ang. live streaming). To one, wraz z gifami i minifilmikami, cieszą się ogromną popularnością. Postaw właśnie na nie i, w odpowiedzi na oczekiwania młodych klientów, komunikuj się właśnie za pomocą nich!

Krok czwarty – promocja

Świat skupia się teraz na potrzebach i oczekiwaniach generacji Z – ludzi w wieku od 5 do 20 lat, którzy nie pamiętają już czasów bez telefonu, telewizora czy Internetu, podobnie jak nie znają kryzysów. Chociaż przystosowani są do tak zwanego życia inline – i w społeczności wirtualnej, i w świecie rzeczywistym, to jednak świat online będzie najlepszym miejscem na reklamę. Prawie każda firma, sklep czy osoba prywatna ma już własny profil na portalach społecznościowych – warto je wykorzystać. Postaw na własną pomysłowość, przełamanie schematów, a przede wszystkim – interaktywność. Angażuj swoich młodych klientów, organizuj konkursy – te czynności przyciągają najwięcej uwagi i dają Ci największe szanse na wyróżnienie się spośród konkurencji.

Krok piąty – jakość

Teksty są na każdej stronie, reklamy na każdym możliwym nośniku, większość z nich pamięta się dlatego, że są nam wbijane do głowy i ciągle powtarzane. Jest to, oczywiście, również sposób na odniesienie sukcesu – my proponujemy jednak inną drogę. Wzbudź ciekawość swojego konsumenta. Pisz aktualnie, mądrze, zabawnie. Bądź zawsze blisko niego – niech czuje, że może na Tobie polegać. Wzrusz go albo zaskocz, wywołaj uśmiech na jego twarzy, rozbaw go błyskotliwym żartem – a na pewno Cię zapamięta. Stawiaj na jakość, nie na ilość. Rok 2017 jest zdecydowanie rokiem mobilności, oryginalności i otwartości na klienta. Pamiętaj jednak, że wyróżnione przez nas kroki to podstawa działania. Kieruj się intuicją, obserwuj i rozmawiaj ze swoim klientem, a być może już niedługo stanie się fanem Twojej marki!

 

Źródła:
http://mobiletry.com/blog/marketingowe-trendy-2017
http://piotrczerpak.com/7-waznych[…]-marketingu-w-2017/
https://blog.goldensubmarine.com/2017/01/trendy-digital-2017/
http://www.marketingprofs.com/chart[…]priorities-for-2017
http://www.marketingprofs.com/chir[…]rketing-trends


Zamawiam rozmowę